E-mailový marketing pro e-shopy

Provozovat v současné době online obchod není žádná procházka růžovým sadem. Díky nízkým vstupním bariérám počet e-shopů neustále narůstá a s nimi roste také konkurence, kterou je stále náročnější překonat. Proto není divu, že se většina majitelů e-shopů snaží využít sebemenší příležitosti, která by jim pomohla jejich obchod zviditelnit a oslovit s jejich nabídkou ty správné zákazníky.

Jedním z nejúčinnějších metod propagace nabídky vašeho e-shopu je i v roce 2020 starý dobrý e-mail. Přestože tento způsob komunikace s potenciálními zákazníky mnoho obchodníků opomíjí, je e-mail marketing velmi efektivním způsobem, jak do vašeho e-shopu přivést nové zákazníky. Aby však váš e-mail neskončil v záplavě jiných ve složce s nevyžádanou poštou, musíte dodržet několik pravidel, která vydělí vaše e-maily z běžného spamu a zajistí, že je v záplavě ostatních nikdo nepřehlédne.

Vytvořte lákavý předmět

Předmět vašeho e-mailu je jako obálka knihy. Přesvědčit adresáta, který denně dostává desítky e-mailů, aby otevřel právě ten váš, není snadné. Předmět e-mailu je to první, a často také to jediné, co z vašeho mailu uživatel uvidí. Abyste získali jeho pozornost, musí být super poutavý a přesvědčivý. Podle průzkumů více než třetina adresátů čte u e-mailů pouze předměty. Pokud tedy adresáta na první pokus nepřesvědčíte k otevření e-mailu, ztratíte jej navždy. Jak na to? Buďte kreativní! Používejte jednoduchý a srozumitelný jazyk, o kterém nemusí zákazník dlouho přemýšlet. Předmět by měl vzbuzovat zvědavost adresáta, ale neměl by být příliš dlouhý. Měl by však pravdivě informovat o tom, co adresát získá, pokud e-mail otevře. Například „Už jste viděli naši jarní nabídku? Nyní ji můžete získat se slevou 20%!“.

 

Použijte v předmětu smajlíky

Dalším skvělým způsobem, jak získat pozornost adresátů a přesvědčit je k otevření vašeho e-mailu je umístění smajlíků nebo emoji do předmětu. E-maily, jejichž předměty obsahují emoji mají až o 50 % vyšší míru otevření než e-maily bez emoji.

 

Použijte dynamicky generovaný předmět

Jedním ze způsobů, jak mohou obchodníci z e-shopů nechat své e-maily skutečně vyniknout, je personalizace. Pokud dokážete v předmětu oslovit adresáta jeho křestním jménem, na míře otevření se to okamžitě pozitivně projeví. Pokud to váš nástroj pro e-mailový marketing umožňuje a máte ve svém e-mailovém seznamu informace o křestních jménech adresátů, rozhodně toho využijte a odesílejte jim automatické maily, ve kterých je budete oslovovat jménem. Uvidíte, jak se vaše míra otevření e-mailů okamžitě zvýší.

 

Pošlete adresátům uvítací e-mail

Když se adresát zaregistruje do vašeho e-mailového newsletteru, očekává, že obdrží uvítací e-mail. Jelikož je tento e-mail očekáván, má mnohonásobně vyšší míru otevření než ostatní e-maily. Využijte toho k vytvoření co nejlepšího prvního dojmu. Použijte v e-mailu krásnou fotografii, špičkový design a promyšlenou výzvu k akci. Stejný princip použijte u děkovných e-mailů v případě nákupů ve vašem e-shopu. Poděkujte zákazníkovi za jeho nákup a doporučte mu další produkty, které se mu ještě mohou hodit, v závislosti na tom co si koupil.

Použijte miniatury videí

Jednou vidět je mnohem lepší než desetkrát slyšet. Vidět produkt, který nabízíte v činnosti, dokáže potenciálního zákazníka přesvědčit mnohem více, než spousta slov. I proto je velmi důležité, používat video všude, kde je to jen trochu možné, e-maily nevyjímaje. Vždyť jaký je lepší způsob, jak přesvědčit někoho o výhodách vašeho produktu, než mu je ukázat?

Zahrňte proto do vašeho e-mailu miniaturu videa propojenou odkazem s Youtube či vaší stránkou, kde se video nachází. Potenciální zákazník tak bude moci jediným kliknutím spustit video a uvidět váš výrobek v akci.

 

Udělejte svým odběratelům speciální nabídku

Každý člověk se rád cítí oceněn a užívá si pocit výjimečnosti, a vaši odběratelé nejsou výjimkou. Vytvořte pro ně nabídky, které jim dají najevo, že si jich osobně vážíte, například osobní personalizovanou slevou k výročí jejich členství ve vašem seznamu, popřípadě k jejich svátku či narozeninám. Osobní přístup vám nejen zvedne konverze, ale také vám pomůže vytvořit loajální zákazníky, kteří se budou často vracet a nakupovat opakovaně.

 

Vzbuďte v zákaznících obavu ze zmeškání příležitosti

Obava ze zmeškání příležitosti, známá pod anglickou zkratkou FOMO je emoce, často používaná v marketingu. Pod vlivem této emoce zákazník nakupuje, protože má dojem, že by mohl přijít o výhodu časově omezené nabídky, pokud si nepospíší. Jsou ty známé slogany „již jen dva dny do konce slevy“, „poslední dva kusy za tuto cenu“ a podobně. Jak to tedy můžete udělat efektivně? Zde je několik rychlých tipů:

  • Ujistěte se, že předmět e-mailu obsahuje FOMO výzvu, jako „pospěšte si!“ nebo „jednejte rychle!“
  • Zahrňte do předmětu výši slevy.
  • Stanovte pevný termín ukončení prodeje nebo speciální nabídky.

Například: Pospěšte si! Sleva 40% na celý sortiment končí již tuto neděli!

 

Získejte dlouhodobé zákazníky

Mnoho zákazníků na e-shopech nakoupí pouze jednou a pak už o nich nikdy neuslyšíte. Mnohem výhodnější je tak získat dlouhodobé zákazníky, kteří se opakovaně vrací a nakupují, a vy nemusíte utrácet spoustu peněz za jejich přivedení na web. Jak ale získat zákazníky, kteří by nakupovali opakovaně? Jednou z nejlepších metod je vytvoření exkluzivního VIP klubu, do kterého zákazníci vašeho e-shopu mohou zdarma vstoupit. Sestavte promyšlený seznam vzrušujících výhod, které členové klubu získají, jako například exkluzivní slevy, dopravu zdarma, odměny za nákupy a podobně.

E-mailový marketing funguje stále dobře. Pokud využijete tipy z tohoto článku, umožníte vašim e-mailům vyniknout mezi ostatními a získat spoustu věrných zákazníků pro váš e-shop.

 

Článek připravila digitální agentura PPC Profits, která realizuje SEO, PPC reklamu, e-mailing, správu sociálních sítí, správu zbožových vyhledávačů a obsahový marketing.

Byl článek užitečný?

Ohodnoťte článek

Průměrné hodnocení 5 / 5. Vote count: 2

Článek ještě nebyl hodnocen. Buďte první!

Sledujte nás: