Jak oživit váš blog v předvánočním období a ještě tím zvýšit prodeje

Rychlým tempem se blíží Vánoce a pokud jste tak ještě neučinili, je na čase se rychle začít věnovat aktivitám, které mohou zvýšit vaše prodeje v předvánočním období. A jednou z takových menších marketingových aktivit je právě blog.

Výhodou je, že vás to nebude stát balík. Jak se říká, za málo peněz, hodně muziky.

Dobře napsaný blogový článek může přilákat zákazníky, kteří vánoční dárky nakoupí právě u vás. V tomto článku si ukážeme pár tipů, jak vyšperkovat vánoční obsah na vašem blogu.

V článku se dozvíte:

  • Jak si udělat průzkum vánočních klíčových slov
  • Dáme vám pár tipů na témata pro blogový článek
  • Jak napsat článek, který bude mít dobrou konverzi
  • Jak využít sociální sítě k propagaci

Nic si nenalhávejme. Vánoce ve světě e-commerce každoročně spouští tvrdý boj o zákazníky. Již tak agresivní kampaně jsou ještě vyostřenější a vaše konkurence se bude snažit přilákat zákazníky na svůj e-shop – a vy nesmíte zůstat pozadu.

Co tedy můžeme udělat, abychom skrze pár dobře zacílených článků přilákali zákazníky?

Tady je pár užitečných tipů.

Začněte s vánočním průzkumem klíčových slov

Každý dobrý blogový článek vychází z kvalitní analýzy klíčových slov. Proto oprašte své SEO nástroje a začněte lovit pomyslné kapříky – tedy klíčová slova, se kterými máte šanci se umístit na předních místech ve vyhledávačích a zároveň jsou relevantní pro váš byznys.

Pojďme si to ukázat na příkladu.

Řekněme, že ve svém obchodě prodáváte např. kosmetiku.

Zkuste se tedy zaměřit na klíčová slova, která mohou být relevantní pro vaši skupinu zákazníků ve spojení s Vánoci. V tomto případě budou s největší pravděpodobností vašimi zákaznicemi ženy. Klíčová slova tedy mohou vypadat přibližně takto: “vánoční kosmetické bestsellery pro ženy”, “tipy na kosmetické vánoční dárky”, “kosmetika jako vánoční dárek pro ženu”, apod.

Zaměřte se ideálně na tzv. longtaily, tedy delší spojení klíčových slov, u kterých je vyšší pravděpodobnost, že konkurence tato klíčová slova ještě neokupuje.

10 nejlepších vánočních dárků – článek, který nikdy nezklame

V předchozím odstavci jsme to již trochu nakousli. Evergreenem mezi vánočními blogovými články jsou seznamy a tipy na vánoční dárky. Je to logické. Většina z nás potřebuje nějakou tu inspiraci, co letos koupit svým blízkým.

Proto jsou tyto články tak účinné.

V předvánočním období razantně roste jejich objem vyhledávání a pokud je správně napasujete na vaše zákazníky, tak patří i mezi nejlépe konvertující. Pokud svým článkem dokážete zákazníka zaujmout a přesvědčit, máte vyhráno.

Nezapomeňte na propojení s vaším e-shopem

Pokud se rozhodnete sepsat váš seznam tipů na vánoční dárky, určitě nezapomeňte správně odprezentovat vaše produkty a prolinkovat je s e-shopem.

Napsat článek, který nevede rovnou k prezentaci produktů, vám bude k ničemu.

Zákazníkovi dáte pár tipů na dárky, které ale poté koupí u konkurence. A to určitě nechcete!

Ne vše se musí točit kolem dárků

Teď jsme si ukázali, jak vytvořit článek s tipy na dárky, který oživí váš blog vánočním tématem. Ale ne každý prodává zboží, které je vhodné dát jako vánoční dárek.

Co s tím? Znamená to, že e-shopaři, kteří prodávají více praktické zboží, mají o Vánocích smůlu? Samozřejmě, že ne.

Praktické zboží = praktické dárky. Sepište článek, ve kterém ukazujete, že i praktické dárky mají pod vánočním stromečkem své místo. Ještě více v této náročné době.

A pokud neprodáváte ani tento typ sortimentu?

Nevadí, ne vše se o Vánocích točí kolem dárků.

Můžete sepsat článek týkající se vánočního úklidu, balení dárků, vánočních ozdob na stromeček, vánočního osvětlení na váš dům a mnoho dalšího. Prakticky cokoliv vás napadne. Ideální samozřejmě je, aby to mělo souvislost s vaším sortimentem, protože takové články mají také největší konverze. A o to vám takovým článkem jde nejvíce.

Nezapomeňte své články sdílet na sociálních sítích

Článek jste sepsali, tak o něm dejte také vědět, co nejvíce to jde. Sdílení na sociálních sítích s vašimi sledujícími je skvělá volba. Určitě ji neopomeňte.

Můžete zvážit také propagaci příspěvku.

Vezměte si menší budget, klidně jen pár stovek (záleží samozřejmě na vašich možnostech), a nechte daný příspěvek sponzorovat, abyste oslovili co nejvíce potencionálních zákazníků.

Můžete se zaměřit na zákazníky, kteří navštívili v posledních týdnech a měsících váš web (skrze Facebook pixel), anebo oslovit nové potencionální zákazníky zacílením na zájmy a geografickou polohu.

Podobný obsah na sociálních sítích typu Facebook a Instagram funguje, tak využijte tuto příležitost, jak přilákat nové zákazníky a zvýšit své vánoční prodeje.

Článek vypracoval 1Presta, oficiální PrestaShop partner.

Byl článek užitečný?

Ohodnoťte článek

Průměrné hodnocení 5 / 5. Vote count: 5

Článek ještě nebyl hodnocen. Buďte první!

Sledujte nás: