PPC reklama pro PrestaShop

Google Search Console

Pokud jste si právě nainstalovali svůj první elektronický obchod od PrestaShop a naplnili jste jej produkty, pravděpodobně přemýšlíte, jak získat dostatečné množství zákazníků. Existuje spousta vysoce účinných a efektivních způsobů, jak můžete do vašeho e-shopu zákazníky přivést a rozhodně se vyplatí je postupně použít všechny. Bohužel však některé z nich, jako například SEO, přinesou své ovoce až po několika měsících provozu, jiné, jako například e-mailing zase vyžadují pro efektivní fungování databázi adres lidí, kteří se zajímají o váš sortiment. Jako nejrychlejší způsob získání návštěvníků pro e-shop se tak jeví placená reklama – PPC.

Pay Per Klepněte Na Tlačítko, Google Marketing

Výhody PPC reklamy

Výhody PPC reklamy jsou zcela zřejmé – funguje velice rychle. Již během několika hodin získáte návštěvnost, jakou byste pomocí SEO budovali několik měsíců. Stačí jen nastavit reklamní kampaně, určit rozpočet a okamžitě v Google Anaĺytics uvidíte, jak vaše návštěvnost stoupá, a objevují se první konverze.

Není to však tak jednoduché, jak by se mohlo na první pohled zdát. Aby vaše PPC kampaň byla skutečně zisková, je potřeba ji správně nastavit, v opačném případě se můžete dočkat toho, že vaše reklamy budou spotřebovávat více peněz, než dokážou vydělat.

Na co nezapomenout při nastavení Google Ads a Sklik

Základní nastavení PPC reklam Google Ads a Sklik je docela jednoduché a s pomocí vložené nápovědy je zvládne téměř každý. Abyste však z vašich kampaní dostali maximum, neměli byste zapomenout ani na následující věci:

  • propojit Google Ads s účtem Google Analytics
  • propojit váš účet Google Ads s účtem Google Merchant Center
  • nastavit měření konverzí
  • vložte remarketingový kód (můžete použít PrestaShop modul)
  • nastavit remarketingová publika, například: zákazníci kteří opustili košík, zákazníci kteří navštívili konkrétní stránku, nebo si objednali váš produkt a podobně.

U Skliku můžete ještě navíc zapnout „Automatické tagování URL“, pomocí něhož pak můžete vyhodnocovat kampaně v Google Analytics, propojit účet se Zboží.cz a do vašeho profilu v katalogu Firmy.cz vložit logo pro dynamický remarketing.

E Komerce, Nákupní, Online, Koupit, Obchod, Shop, Nákup

 

Nastavení PPC kampaní pro PrestaShop

Jakmile máte PPC platformy pro váš e-shop nastavené, můžete začít s nastavováním PPC kampaní. Kampaně by měly být co nejvíce segmentované, to znamená, že by se jednotlivé reklamní sestavy měly zaměřovat na co nejmenší počet přesně zacílených klíčových slov, ideálně přímo na konkrétní produkty. Pokud prodáváte například kosmetiku, je mnohem účinnější cílit vaši reklamu na výraz „Šampón proti lupům XYZ 250 ml“ než na „Vlasová kosmetika“. Je pochopitelné, že podobná „long tail“ klíčová slova vám nepřinesou sama o sobě vysokou návštěvnost, ale díky mnohem menší konkurenci vás budou prokliky stát mnohem méně, než kdybyste cílili například na „Šampóny“.

Cílení na úzce zaměřená klíčová slova má však ještě jednu velmi podstatnou výhodu. Návštěvník, který hledá „Šampón proti lupům XYZ 250 ml“ pravděpodobně dobře ví, co chce, a je odhodlán si to koupit – na rozdíl od člověka, který hledá obecná klíčová slova typu „Vlasová kosmetika“ nebo „Šampóny“. Long tail klíčová slova tak často dosahují mnohem lepšího konverzního poměru.

Klíčové slovo, PPC reklama a obsah vstupní stránky by měly být v souladu

Správná klíčová slova jsou však pouze začátkem. To, že se vaše PPC reklama zobrazila na konkrétní klíčové slovo, příliš neznamená. Důležité je návštěvníka přesvědčit, aby právě na tu vaši PPC reklamu klikl, a aby na cílové stránce nalezl to, co hledal. Ideálně by proto klíčové slovo, které návštěvník hledá, mělo být obsaženo i v nadpisu a textu PPC reklamy, a také v nadpisu cílové stránky, kam se dostane po kliknutí na reklamu. Například, pokud zákazník hledá „Šampón proti lupům XYZ 250 ml“ by měl toto klíčové slovo nalézt i v nadpisu a textu PPC reklamy a po kliknutí by se měl dostat přímo na stránku tohoto konkrétního produktu. Zde právě oceníte výhodu velkého množství přesně zacílených reklamních sestav, které jsou optimalizovány pro konkrétní klíčové slovo nebo malou skupinku těsně příbuzných klíčových slov, které obsahují na míru přizpůsobenou reklamu a směřují na stránky konkrétních produktů.

Zlepšete své skóre kvality

Pokud jsou vše klíčová slova, texty reklam a obsah vstupní stránky ve shodě, uživatel nalezne, co hledal a vaší reklamě se zvýší skóre kvality. Tato hodnota označuje, jak je vaše reklama relevantní ke konkrétnímu vyhledávacímu dotazu. Měří, jak často uživatelé na vaši reklamu klikají a jak se chovají poté, co přijdou na vstupní stránku. Jelikož cílem vyhledávačů je dodávat svým návštěvníkům co nejlepší možné odpovědi na jejich dotazy, jsou reklamy s vyšším skóre kvality odměňovány vyšší pozicí v SERP, častějším zobrazováním a nižší cenou za proklik. Naopak, pokud návštěvníci na vaši reklamu neklikají tak často jak by podle jejího umístění měli, nebo kliknou, ale okamžitě vstupní stránku opustí, znamená to, že vaše reklama není pro daná klíčová slova příliš relevantní a vaše skóre kvality klesne. Google Ads bude vaši reklamu zobrazovat méně často, na nižších pozicích a ceny za proklik budou vyšší. Míra okamžitého opuštění stránky je kromě relevance závislá také na rychlosti načítání stránky. Měli byste proto optimalizovat PrestaShop pro co nejvyšší rychlost načítání.

Elektronický Obchod, Prodej On-Line, On-Line Prodej

 

Segmentujte vaše klíčová slova

Svá klíčová slova byste tak měli rozdělit do velmi malých, vzájemně se nepřekrývajících skupin. Sestavy s obecnějšími klíčovými slovy mohou mířit na konkrétní výpisy kategorií vašeho e shopu, úzce zaměřená klíčová slova pak na konkrétní produkty. Například:

  • „Vlasová kosmetika“ – hlavní stránka e-shopu
  • „Šampony pro mastné vlasy“, „Šampony pro suché vlasy“ a podobně – na odpovídající kategorie e-shopu
  • „Šampón proti lupům XYZ 250 ml“ – konkrétní produkt

Za každou cenu byste se měli vyvarovat toho, co je stále k vidění na mnoha e-shopech: Návštěvník klikne na PPC reklamu, která inzeruje konkrétní produkt, a dostane se na hlavní stránku e-hopu se stovkami položek. Málokdo má tolik trpělivosti, aby zde znovu hledal kýžený produkt. Většina lidí okamžitě odejde a své peníze raději utratí u konkurence.

Dejte si pozor na překrývání reklamních sestav

Jak bylo zmíněno výše, reklamní sestavy by se v žádném případě neměly překrývat. Co to znamená? Konkrétní klíčové slovo by mělo být součástí pouze jediné reklamní sestavy. Pokud je jedno klíčové slovo součástí více sestav, tyto pak v aukci reklam „přihazují“ proti sobě navzájem, což vede k mnohem vyšší ceně za proklik. Zkontrolujte tedy, zda se stejná klíčová slova neobjevují víckrát v různých sestavách. Aby se na jedno slovo nezobrazovalo více reklamních sestav, použijte v jednotlivých reklamních sestavách klíčová slova pouze v přesné shodě, nebo použijte tato slova ve volné shodě a klíčová slova v přesné shodě použitá u jiných kampaní vylučte. Jelikož u většiny e-shopů obsahují správně segmentované PPC kampaně velké množství reklamních sestav, je vhodné použít Google Ads editor, který vám vyhledá duplicitní klíčová slova na úrovni reklamních sestav, kampaní i celého účtu.

PPC reklama pro PrestaShop

Propagace e-shopu pomocí PPC reklamy není snadná. PPC kampaně je třeba neustále sledovat a vyhodnocovat jejich efektivitu. Hledat a přidávat nová klíčová slova, pomocí kterých zákazníci hledají vaše produkty, přidávat větší rozpočty těm, které přinášejí nejvyšší zisk a pozastavovat ty, které se nevyplácejí. Pokud se vám však podaří vše správně nastavit, stane se PPC reklama skvělým zdrojem nových zákazníků pro váš e-shop.

Článek připravila digitální agentura PPC Profits, která realizuje SEOPPC reklamue-mailingsprávu sociálních sítísprávu zbožových vyhledávačů a obsahový marketing.

Byl článek užitečný?

Ohodnoťte článek

Průměrné hodnocení 5 / 5. Vote count: 1

Článek ještě nebyl hodnocen. Buďte první!

Sledujte nás: