Tipy na vizuální obsah – UX pro váš PrestaShop

Tipy na vizuální obsah – UX pro váš PrestaShop

Člověk je tvor zaměřený zejména na vizuální podněty. Není proto divu, že jediný obrázek nám dokáže zprostředkovat mnohem více informací, než dlouhé odstavce textu. Online výzkumy navíc dokazují, že vizuální obsah je návštěvníky mnohem lépe hodnocen, což je vidět zejména na sociálních sítích typu Instagram či Pinterest, které jsou na publikaci tohoto typu obsahu založeny.

Lidé preferují vizuální obsah

Většina návštěvníků internetových stránek nemá čas číst sáhodlouhé texty. Pokud můžete informaci předat pomocí obrázku, lidé si ji snadněji zapamatují, a navíc se tak zvýší její dosah. Obrázky je totiž mnohem jednodušší sdílet na sociálních sítích, než text. Pro e-shopy to platí ještě více než pro ostatní weby.

Vaši zákazníci totiž nechtějí kupovat zajíce v pytli, chtějí vidět, jak produkt vypadá a jak se používá. Měli byste proto vašim návštěvníkům poskytnout to, po čem jejich srdce touží a doplnit váš e-shop kvalitním vizuálním obsahem. Pokud dokážete váš produkt zobrazit v dostatečně přitažlivé formě, budou mnohem ochotnější k nákupu.

Základem jsou kvalitní obrázky

Můžete rovnou zapomenout na obrázky z free fotobank, nebo ty které vám dodal výrobce či dodavatel produktu. Ty totiž používá každý. V ideálním případě si fotografie vytvořte sami, popřípadě oslovte nějakého freelancera, aby to udělal za vás. Samozřejmostí by měla být kvalitní kompozice, vysoké rozlišení a poutavost fotografie. Vyfoťte produkt z několika úhlů, z detailu a také přímo při jeho reálném použití.

 

Používejte videa

Je prokázáno, že cokoliv pohyblivého přitahuje pozornost člověka. Součástí vašeho vizuálního obsahu by proto měla být různá poutavá videa zaměřená na obsah, který vaše uživatele zajímá. Může jít například o video recenze produktů, návody a podobně. Pokud se snažíte ukázat vlastnosti nějakého produktu, je video ideálním prostředkem. Dokáže předvést produkt v pohybu, při běžném používání a ukázat potenciálnímu zákazníkovi, proč jde o nejlepší řešení jeho potřeb. Několik sekund dlouhé video tak dokáže zákazníka přesvědčit lépe, než tisíce slov. Vlastní obrázky a videa mají navíc tu výhodu, že je použít i pro další propagaci vašeho e-shopu, například na sociálních sítích nebo v e-mailingových kampaních.

 

Tip: Pokud vaše video bude dostatečně užitečné, vtipné nebo originální, může se stát virálním. Lidé jej budou hromadně sdílet na sociálních sítích a během několika dní může nasbírat miliony zhlédnutí.

 

Grafické UX e-shopu

Velmi důležitý je také grafický vzhled e-shopu, který musí zaujmout návštěvníkovu pozornost a navíc mu musí umožnit dobře se na něm orientovat. Jde zejména o správné grafické provedení akčních tlačítek, jako je například vložení do košíku. To totiž tvoří základ UX neboli uživatelského zážitku. Pokud se návštěvník na vašem e-shopu nebude cítit dobře, nebude vědět kam kliknout a co má udělat, aby si váš produkt mohl koupit, nebo bude váš e-shop nečitelný či dokonce špatně zobrazený například kvůli malému rozlišení mobilního displeje, nemůžete čekat, že bude s radostí nakupovat. Velmi proto záleží na tom, jakou pro svůj e-shop zvolíte grafickou šablonu. V případě že používáte PrestaShop, můžete si vybrat z několika set kvalitních grafických šablon, které váš e-shop na platformě PrestaShop promění k nepoznání. Každá z nich je navržena s cílem zaujmout a oslovit zákazníky a poskytnout jim dokonalý uživatelský zážitek, bez ohledu na to, z jakého zařízení se na váš e-shop dostanou. Samozřejmostí je responzivní zobrazení – grafika vašeho e-shopu se automaticky přizpůsobí velikosti obrazovky či displeje, takže bude váš obsah vždy perfektně čitelný a použitelný.

Jaký grafický vzhled zvolit pro váš e-shop?

U grafického vzhledu, který pro e-shop zvolíte, velmi záleží na oboru, ve kterém se váš e-shop pohybuje, jaký typ zboží nabízí a jaké zákazníky se snaží oslovit.

Zatímco u některých e-shopů, zaměřených například na mladší klientelu, je žádoucí barevnost a výrazné prvky, u dalšího, zabývajícího se například prodejem počítačů bude zase skvěle fungovat grafický minimalismus.

Kromě správného použití ovládacích prvků, které by měly být graficky výrazné a pokud možno vždy na místě, kde je uživatel očekává, může UX vašeho e-shopu ovlivnit i barevné ladění grafické šablony.

 

  • Žlutá barva je veselá a hřejivá, vyjadřuje optimismus a teplo, dokáže efektivně přitáhnout pozornost.
  • Oranžová je přátelská a veselá barva vzbuzují důvěru.
  • Červená barva dokáže vyvolat vzrušení, chuť k jídlu, symbolizuje sílu, moc a velikost.
  • Fialová symbolizuje majestátnost, bohatství, kreativitu a moudrost.
  • Modrá barva vzbuzuje dojem serióznosti, důvěryhodnosti a spolehlivosti, upřednostňují ji muži a využívají ji e-shopy, které chtějí působit racionálně.
  • Zelená je barvou naděje, mírumilovnosti, symbolizuje zdraví, přírodu a růst.
  • Růžová působí uklidňujícím dojmem, je vhodná pro e-shopy, primárně cílící na ženy.
  • Bílá symbolizuje čistotu a nevinnost. Spolu s černou a zlatou se hodí pro e-shopy zaměřující se na luxusní zboží.

 

V katalogu grafických šablon na PrestaShop najdete 380 motivů, které pokrývají nejrůznější obory od e-shopů se zdravou výživou, až po online prodej módy. Při výběru správné grafické šablony se zaměřte na to, aby oslovovala typ publika, kterému jsou určeny vaše produkty, v případě výraznější grafiky však dejte pozor, aby nepřehlušovala obrázky samotných produktů, protože ty by měly být vždy v centru pozornosti zákazníků.

 

Několik závěrečných slov

 

Grafický vzhled vašeho e-shopu má obrovský vliv na jeho UX. Podrobné a přitažlivé fotografie produktů ve vysokém rozlišení, videa ukazující produkt v činnosti, správně umístěné a dostatečně nápadné ovládací prvky, spolu se správným barevným laděním a responzivním zobrazením dokážou vytvořit skvělý uživatelský zážitek, který může zvýšit konverzní poměr vašeho e-hopu o desítky procent.

 

Článek připravila digitální agentura PPC Profits, která realizuje SEO, PPC reklamu, e-mailing, správu sociálních sítí, správu zbožových vyhledávačů a obsahový marketing.

Byl článek užitečný?

Ohodnoťte článek

Průměrné hodnocení 5 / 5. Vote count: 8

Článek ještě nebyl hodnocen. Buďte první!

Sledujte nás: