Zlepšete SEO vašeho PrestaShop obchodu

Hlavním účelem optimalizace pro vyhledávače je pomoci uživatelům i vyhledávačům lépe porozumět obsahu webových stránek. Vzhledem k tomu, že vyhledávače řadí weby podle mnoha parametrů, včetně takových jako je rychlost webu, použitá klíčová slova, čas strávený na webu atd., je vhodné optimalizovat váš PrestaShop v maximální možné míře tak, aby jej vyhledávače považovaly za relevantní odpověď na vyhledávací dotazy vašich potenciálních zákazníků. Čím více je váš web uživatelsky přívětivý a čím originálnější obsah obsahuje, tím vyšší hodnocení od vyhledávačů obdrží. Pojďme se seznámit s nejdůležitějšími součástmi SEO pro PrestaShop, na které byste neměli zapomenout.

Proveďte důkladný výzkum klíčových slov

Jedním z nejdůležitějších faktorů, díky nimž vyhledávače poznají, že je váš e-shop relevantní k dotazům uživatelů a mohou jej tak zobrazit na stránce s výsledky vyhledávání, je použití správných klíčových slov. Najít nejvhodnější klíčová slova sice zabere nějaký čas, ale rozhodně se to vyplatí. Nejlepší způsob, jak najít vhodná klíčová slova, je využít takových nástrojů, jako jsou plánovače klíčových slov v Google Ads nebo Sklik. Dozvíte se zde nejen to, jaké výrazy uživatelé při hledání vašich produktů používají, ale také jak často je který výraz vyhledáván.

Optimalizujte meta tagy stránek e-shopu

Meta tagy slouží k tomu, aby robotům vyhledávačů pomohly indexovat váš e-shop správným způsobem. Jde zejména o meta tagy „title“ a „description“. Text meta tagů title a description by neměl být příliš dlouhý ani příliš krátký. Doporučená délka je maximálně 55 znaků pro title a 155 znaků pro description. Tento text se totiž zobrazuje jako nadpis a popis vašeho e-shopu ve výsledcích vyhledávání, a pokud je příliš dlouhý, nevejde se tam. Meta tagy by měly obsahovat klíčové slovo, na které se snažíte stránku optimalizovat. Text by měl také zaujmout pozornost uživatele a přesvědčit jej ke kliknutí.

Napište jedinečný popis produktu a kategorie e-shopu

Vyhledávače nemají rády duplicitní obsah. Proč by měly zobrazit ve vyhledávání stránky vašeho e-shopu, když obsahují stejný produktový text jako desítky jiných e-shopů? Měli byste se proto pokusit vytvořit kvalitní, informativní a hlavně originální popisy produktů a vyhnout se používání popisů poskytnutých výrobci, protože ty se zpravidla objevují i na mnoha jiných webech.

Nastavte URL adresy vhodné pro SEO

URL adresy vhodné pro SEO jsou takové, které obsahují správnou kategorii a názvy produktů, aby zákazník z adresy byl schopen poznat, kde ve struktuře e-shopu se právě nachází a získal veškeré informace o cíli odkazu. Můžete také povolit přesměrování na kanonické URL adresy – jedná se o původní URL adresy, takže v případě, že váš web obsahuje duplicitní adresy URL, bude uživatel přesměrován vždy na tu původní, a vyhledávače tak budou vědět, kterou stránku mají indexovat. Nastavení je jednoduché, z vašeho PrestaShop adminu přejděte na Preferences => SEO & Urls.

Zrychlete PrestaShop

Podle statistik nečeká průměrný uživatel na načtení stránky déle než 3 sekundy. Pokud se vaše stránky načítají pomalu, přicházíte až o polovinu návštěvníků, kteří nevydrží čekat, než se stránka načte.

Chcete-li, aby vaše stránky fungovaly rychleji, musíte váš Prestashop správně nastavit. Například nakonfigurujte CCC (Combine, Compress and Cache), používejte obrázky ve správných velikostech a podporovaných formátech, jako jsou JPEG, PNG nebo GIF a vyhněte se používání přesměrování.

Vytvořte soubor Sitemap pro PrestaShop

Soubor Sitemap je XML soubor obsahující mapu vašeho e-shopu. Jsou zde uvedeny odkazy na všechny jeho stránky, což robotům vyhledávačů usnadní jeho procházení a indexaci. Také říká robotům, jak často je třeba tyto stránky kontrolovat. Pokud některé stránky e-shopu naopak indexovat nechcete, je vhodné použít soubor robots.txt, který robotům dá pokyny, jak sledovat a indexovat váš e-shop a které odkazy nemá indexovat.

Propojte váš e-shop se sociálními sítěmi

Profil vašeho obchodu na Facebooku nebo YouTube, vám může přinést spoustu nových návštěvníků a zviditelnit váš e-shop. Měli byste proto vytvořit profily na sociálních sítích a propojit je s vaším e-shopem. Dobrým nápadem je také povolit sdílení vašich produktů nebo služeb na těchto profilech.

Nastavte strukturovaná data

Strukturovaná data, známá také jako rich snippets, jsou další informace, které mohou vyhledávače načíst z vašeho webu. Vyhledávače tak budou vědět, co z vašeho textu je například hodnocení produktu, cena a podobně. Vyhledávač tak může zobrazit tyto informace ve výsledcích vyhledávání, což přitáhne pozornost návštěvníků. Strukturovaná data pomohou vyhledávačům i uživatelům lépe porozumět obsahu vaší stránky a zajistit, aby vypadala dobře ve výsledcích vyhledávání.

Zajistěte, aby se váš e-shop správně zobrazoval na mobilních telefonech

Více než polovina lidí v dnešní době používá k prohlížení internetu chytrý telefon. Proto je optimalizace pro mobilní telefony naprostou prioritou pro všechny provozovatele e-shopů. Stránky optimalizované pro mobilní telefony upřednostňují i vyhledávače, proto může web optimalizovaný pro mobily dosáhnout mnohem vyšších pozic. Používejte pro to responzivní šablony pro Prestashop, díky kterým se velikost textu, obrázků a rozvržení stránky automaticky upraví tak, aby byla čitelná na různých velikostech mobilních displejů.

Závěr

Pokud chcete získat více zákazníků, bez optimalizace pro vyhledávače se v žádném případě neobejdete. Pokud se budete řídit výše zmíněnými tipy, usnadníte vyhledávačům procházení vašich stránek, zatímco uživatelé ocení snadnější orientaci ve vašem e-shopu. Díky tomu se zvýší nejen pozice vašeho e-shopu ve vyhledávání a tím pádem také návštěvnost, ale i konverzní poměr a následně i zisk.

 

Článek připravila digitální agentura PPC Profits, která realizuje SEO, PPC reklamu, e-mailing, správu sociálních sítí, správu zbožových vyhledávačů a obsahový marketing.

Byl článek užitečný?

Ohodnoťte článek

Průměrné hodnocení 2.3 / 5. Vote count: 4

Článek ještě nebyl hodnocen. Buďte první!

Sledujte nás: