Bez zpětných odkazů se váš eshop neobejde. Jak je získat?

eshop zpětné odkazy

Přestože se SEO pro eshopy neustále vyvíjí a přibývají další a další hodnotící faktory, které ovlivňují pozici vaší stránky ve výsledcích vyhledávání Google, jeden z nich si stále drží svůj význam. Jsou to zpětné odkazy na váš e-shop, které pomáhají Googlu určit, jak moc je vaše stránka populární a jak velkou má autoritu.

Některé věci se však diametrálně změnily. Dnes již nezáleží na počtu odkazů, jako spíše na jejich kvalitě, která však je definována relevantností pro uživatele a autoritou odkazující stránky. Co to znamená? Google dokáže posoudit, jestli daný odkaz je pro uživatele webu přínosný či nikoli. Zároveň však také bere do úvahy, zdali odkazující stránka je dostatečně autoritativní zdroj k danému tématu, a na základě těchto faktorů přiřazuje odkazům konkrétní hodnotu. Pojďme si to ukázat na příkladu.

Pokud máte e-shop prodávající pánskou kosmetiku, a získáte odkaz, který je umístěn v patičce webu, zabývajícího se chovem čivav, prakticky nijak vám to nepomůže. Pokud však získáte odkaz z hojně navštěvovaného a známého webu, který se zabývá recenzemi kosmetiky a váš odkaz zde bude umístěn v některém z článků, bude se pravděpodobně jednat o odkaz velice hodnotný. Pojďme si tedy společně ukázat, jak takové odkazy získat.

seo-eshop

Pořiďte si k eshopu blog

Blog je dnes pro majitele elektronického obchodu prakticky povinností. Můžete na něm publikovat články, které zodpoví kupujícím veškeré dotazy, které by mohli mít k vašemu sortimentu, informovat o výhodách vašich produktů, nebo zveřejnovat různé zajímavosti z vašeho oboru. Kvalitní, informačně bohatý blog funguje doslova jako magnet na odkazy. Lidé na něj budou sami odkazovat za svých stránek, sdílet vaše články na sociálních sítích a zvyšovat tak jeho autoritu.

Guest posting

Jednou z nejúčinnějších metod získávání odkazů je takzvaný guest posting. Jde o publikaci hodnotného obsahu na autoritativních webech ve vašem oboru, který obsahuje odkaz na váš e-shop. Pro vás i pro majitele odkazujícího webu jde o výhodný obchod, on získá kvalitní obsah zdarma a vy zase hodnotný zpětný odkaz. Postup při guest postingu je jednoduchý. Nejprve si vytipujte vhodné autoritativní weby z vašeho oboru, které jsou hodně navštěvované a často publikují obsah, který se týká produktů, které nabízíte. Ke zjištění jakou má web autoritu u vyhledávačů neboli domain authority (DA) použijte některou z bezplatných služeb, jako jsou například Majestic SEO, Ahrefs nebo Moz. Vybírejte pouze weby, které mají hodnotu DA 30 a výše. Jakmile budete mít vytipované vhodné weby, oslovte jejich majitele s žádostí o guest posting. Uvědomte si však, že majitel úspěšného webu takových žádostí dostává spousty, buďte proto lepší než ostatní a spolu se žádostí pošlete i ukázky článků, které byste pro jeho web byli ochotni vytvořit.

Nezapomínejte, že aby získané zpětné odkazy plnily svůj účel, je nezbytně nutné mít perfektně vyladěný e-shop. Je důležité, aby se obchod rychle načítal a vše fungovalo jak má. Pokud používáte platformu Prestashop, pomohou vám s tímto úkolem profesionální moduly od 1presta.cz.

Sledujte, co o vašich produktech píšou jiní

O většině produktů, které asi na svém e-shopu prodáváte, se na internetu píše. Stejně tak se možná píše o vašem e-shopu. Lidé sdílejí své zkušenosti na svých stránkách a mohou tak zmínit vaši značku, nebo některý z produktů vašeho sortimentu. Tyto zmínky byste měli pečlivě monitorovat a v případě, že zmínka není doplněna odkazem, můžete majitele stránky kontaktovat, a poprosit jej, zdali by nedoplnil odkaz na vaši stránku. Občas se stane, že vám majitel vyhoví a vy tak získáte cenný odkaz.

Hledejte nefunkční odkazy

Na internetových stránkách se nachází spousta odkazů na stránky, které již neexistují. Tohoto faktu můžete snadno využít a získat je pro sebe. Najděte co nejvíce autoritativních webů, které jsou relevantní k vašemu oboru, a poté je jeden po druhém prohledejte pomocí nástroje Ahrefs nebo Screaming Frog. Pravděpodobně najdete několik odkazů, které směřují na neexistující stránky nebo expirované domény. Upozorněte majitele webu na nefunkční odkaz a navrhněte mu, zda by nechtěl namísto toho odkazovat na váš e-shop. Pravděpodobně bude za upozornění rád (vadné odkazy nejsou dobré pro SEO) a rád vám vyhoví.

Začněte se získáváním kvalitních odkazů ještě dnes

Zpětné odkazy jsou pro váš e-shop velice důležité. Dodávají vašemu e-shopu autoritu, díky níž jej vyhledávače zobrazují na vyšších místech ve výsledcích vyhledávání. To znamená nejen více návštěvníků, ale především vyšší tržby a zisk.

Článek připravila digitální agentura PPC Profits, která realizuje SEO, PPC reklamu, e-mailing, správu sociálních sítí, správu zbožových vyhledávačů a obsahový marketing.

 

Byl článek užitečný?

Ohodnoťte článek

Průměrné hodnocení 5 / 5. Vote count: 2

Článek ještě nebyl hodnocen. Buďte první!

Sledujte nás: