Jak optimalizovat firemní profil na Google

google

Pokud má váš e-shop i vlastní kamennou provozovnu nebo alespoň výdejní místo, měli byste se kromě běžných metod online marketingu, jako jsou SEO, PPC a e-mailing, zaměřit i na propagaci, která cílí na zákazníky nacházející se ve vaší bezprostřední blízkosti. Zákazníci, kteří se nacházejí poblíž, totiž pravděpodobně dají přednost e-shopu, ve kterém se mohou pro zboží sami zastavit, místo aby čekali několik dní na zásilku a ještě platili poštovné. Jednou z nejúčinnějších metod, jak oslovit právě tyto lokální zákazníky, je firemní profil na Google.

Firemní profil na Googlu

Co to vlastně je? Jedná se o označení místa na Google mapách, podle kterého vás vaši zákazníci snadno najdou. Vytvořit firemní profil je extrémně snadné a může to udělat kdokoli zcela zdarma, například váš zákazník. Je proto možné, že váš e-shop svůj firemní Google profil již má, aniž o tom víte. Samotný firemní profil vám však příliš nepomůže. Aby se stal cenným zdrojem návštěvnosti pro váš e-shop, budete jej muset nejdříve optimalizovat.

Jak mohu optimalizovat svůj firemní profil na Googlu?

Firemní profil je vlastně vizitka, která potenciálním zákazníkům sdělí všechny důležité informace o vaší firmě. Dozvědí se zde, kde vás najdou, kdy má výdejní místo vašeho e-shopu otevřeno, jak vás mohou kontaktovat, jak váš e-shop hodnotí ostatní zákazníci, zkrátka vše co potřebují, aby vás snadno našli a mohli u vás nakoupit. Pokud budete mít optimalizovaný firemní profil, Google jej navíc začne ukazovat přednostně uživatelům z blízkého okolí, kteří hledají něco z vašeho sortimentu.

Jak bylo již zmíněno výše, firemní profil může založit kdokoli. Aby se však firemní profil z pouhého štítku na mapě stal branou, kterou k vám budou proudit koupěchtiví zákazníci, je potřeba jej optimalizovat doplněním co největšího množství relevantních informací o vašem e-shopu. To však již můžete udělat pouze vy jako majitel. Proto před tím, než začnete svůj firemní Google profil optimalizovat, musíte si jej nejdříve nárokovat a prokázat, že jste skutečným majitelem. K tomu budete potřebovat účet v další službě Googlu, v Google my Business neboli Moje firma na Googlu.

google

Moje firma na Googlu a Firemní profil Google

Přestože si je lidé občas pletou, jde o dvě zcela samostatné služby. Abyste však mohli nárokovat svůj firemní profil na Google, budete nejprve muset mít účet na Moje firma na Googlu. Poté co si jej založíte, (je to zcela zdarma) jej můžete propojit s vaším firemním profilem. Jakmile to uděláte, Google bude chtít ověřit, že jste skutečným vlastníkem. Většinou se to dělá pomocí bezpečnostního kódu, který vám Google pošle na vaši poštovní adresu. Poté co jej zadáte do příslušného políčka, získáte plnou vládu nad svým firemním profilem.

Vyplňte svůj firemní profil co nejpodrobněji

To, jak bude Google váš firemní profil hodnotit, závisí hlavně na tom, jak jsou vaše informace podrobné, přesné a aktuální. Vyplňte proto do připravených kolonek veškeré informace, které můžete. Kromě obligátního telefonu, e-mailu, poštovní adresy a dalších možností, jak vás mohou vaši zákazníci kontaktovat (například Skype, Messenger, WhatsApp a podobně), nezapomeňte důkladně vyplnit i otevírací dobu, a to včetně jejích variant o víkendech a přes svátky. Nezapomeňte ani na informace o vaší firmě. Podrobně popište co váš e-shop nabízí, pro koho jsou vaše produkty vhodné a podobně.

Optimalizaci vašeho profilu také pomůže, pokud přesně popíšete, kde se vaše prodejna nachází. Kromě označení na mapě byste měli podrobně popsat, kde přesně se vaše prodejna nachází a jak se k vám zákazníci dostanou. Nebojte se při tom používat i jména orientačních bodů, které lokální zákazníci znají. (například „vedle kulturního domu“, „naproti restaurace u Nováků“ apod.)

V profilu byste také měli váš e-shop zařadit do některé z kategorií, které jsou zde připraveny. Na výběr máte z mnoha hlavních kategorií, které se dále dělí na ještě větší množství podkategorií. Jakmile zařadíte váš obchod do kategorií, zpřístupní se vám další funkce, specifické pro danou kategorii.

Další užitečné informace můžete vašim zákazníkům nabídnout prostřednictvím sekce nejčastěji kladených dotazů, které by měly pokrýt veškeré informace, na které se vás zákazníci obvykle ptají. Zákazník by po návštěvě vašeho firemního profilu měl vědět vše potřebné, co potřebuje k rozhodnutí navštívit váš obchod.

Na co si dát při optimalizaci firemního profilu pozor?

Před zadáním informací do profilu se raději několikrát ujistěte, že údaje, které se chystáte vložit, jsou stejné jako ty, které používáte jinde na internetu nebo i v reálném světě. Název obchodu a poštovní adresa musí být do písmene stejné, jakékoli překlepy či chyby jsou pro algoritmy Google podezřelé. Pokud se cokoli z vašich informací v průběhu času změní, například otevírací doba, nezapomeňte tyto údaje okamžitě aktualizovat.

K tomu aby firemní profil plnil svůj účel a přiváděl nové zákazníky, je potřeba mít dobře nastavený e-shop. Je důležité, aby byl váš obchod přehledný, rychle se načítal a vše bez problémů fungovalo. Pokud používáte platformu Prestashop, pomohou vám s tímto úkolem profesionální moduly od 1presta.cz.

Článek připravila digitální agentura PPC Profits, která realizuje SEO, PPC reklamu, e-mailing, správu sociálních sítí, správu zbožových vyhledávačů a obsahový marketing.

Byl článek užitečný?

Ohodnoťte článek

Průměrné hodnocení 5 / 5. Vote count: 2

Článek ještě nebyl hodnocen. Buďte první!

Sledujte nás: