Jak vytvořit efektivní produktové stránky pro PrestaShop?

Virtuální svět nabízí mnoho příležitostí, z nichž jednou je také možnost nakupování zboží přes internet. Zákazníci mohou nakupovat pohodlně z domova a přitom mít přístup k mnohem větší nabídce produktů než v kamenném obchodě. Abyste však obstáli v silné konkurenci ostatních e-shopů (a tedy i Prestashopů), které dnes rostou jako houby po dešti, je důležité mít dobře navržené produktové stránky, které přilákají potenciální zákazníky a poskytnou jim pozitivní nákupní zkušenost. V tomto článku se zaměříme na to, jak vylepšit produktové stránky prestashopu a zlepšit tak jejich konverzní poměr, tedy poměr návštěvníků, kteří skutečně nakoupí. 

Jaké jsou nejčastější chyby produktových stránek e-shopu?

Při tvorbě produktových stránek prestashopu dělají obchodníci mnoho chyb, které mohou negativně ovlivnit konverzní poměr obchodu a zapříčinit ztrátu potenciálních zákazníků. Jedná se zejména o nedostatečné nebo nejasné popisy produktů, které způsobí, že zákazníci nebudou mít o produktu přesné informace a nebudou vědět, co nakupují. Velkou chybou jsou také duplicitní texty – pokud tvoří produktovou stránku texty dodané výrobcem, je pravděpodobné, že se stejné nacházejí na desítkách podobných e-shopů. Další častou chybou jsou nedostatečné nebo nekvalitní fotografie produktů, které mohou odradit zákazníky od nákupu. Zákazníci potřebují jasný a detailní pohled na produkt, aby si mohli udělat přesnou představu o tom, co kupují.

Jak vytvořit dokonalou produktovou stránku

Zákazník často neví co vlastně chce a rozhoduje se mezi více možnostmi. Pište proto podrobné a přesné popisy produktů, které obsahují všechny důležité informace, na které by se zákazník mohl chtít zeptat. Používejte odrážky nebo krátké odstavce, aby se informace snadno četly. Popisy vašich produktů by však měly být nejen obsáhlé a přesné, ale také přesvědčivé. Používejte popisný jazyk, který zákazníkům pomůže představit si, jak produkt používají, a zdůrazněte jeho výhody a jedinečné vlastnosti. Důležité je, aby veškeré texty, které na stránce použijete, byly unikátní – nikde jinde nepoužité.

Prestashop

Obrázek řekne více než slova

Lidé pozitivně reagují na vizuální podněty. Používejte proto vysoce kvalitní obrázky, které jasně ukazují produkt z různých úhlů. Dbejte na to, aby byly obrázky ostré, dobře osvětlené a vizuálně přitažlivé. Konverznímu poměru mohou pomoci také videa, která ukazují produkt v akci nebo při jeho používání. Ideální je, když na videu používají produkt skuteční lidé, na jejichž místě si zákazník dokáže představit sám sebe. Vidět produkt v činnosti zákazníkům umožní lépe jej pochopit a učinit informovanější rozhodnutí o koupi.

Používejte recenze a hodnocení 

Nejlepší reklama je doporučení od jiných zákazníků. Na stránkách produktu proto uveďte recenze a hodnocení od jiných lidí, kteří si produkt také koupili. Vybudujete si tak důvěru potenciálních zákazníků a poskytnete jim tzv. sociální důkaz, že produkt stojí za koupi. Na produktových stránkách můžete kromě referencí zákazníků zobrazovat i další signály důvěryhodnosti, jako jsou různá loga a certifikáty, kterých produkt nebo váš e-shop dosáhl. 

Prestashop

Nenechte zákazníka tápat

Zákazník by měl přesně vědět, co kupuje, kolik zaplatí a jak to celé provede. Ujistěte se proto, že je cena produktu jasně zobrazena, a uveďte všechny relevantní informace o dopravě, jako je doba doručení a náklady na dopravu. Postarejte se také o to, aby tlačítko s výzvou k akci, například „Přidat do košíku“ nebo „Koupit nyní“, bylo jasně viditelné.

Optimalizujte pro vyhledávače

V názvech a popisech produktů používejte relevantní klíčová slova, abyste zvýšili své šance na lepší umístění ve výsledcích vyhledávání. Pokud se vaše produktová stránka bude zobrazovat na první stránce výsledků vyhledávání v Google či Seznamu, zvýší se nejen návštěvnost stránek, ale také prodej a konverzní poměr.

Uspět v současné konkurenci není snadné. Dodržováním těchto tipů však můžete vytvořit efektivní produktové stránky, které pomohou zvýšit prodej vašeho e-shopu.

Článek připravila 1Presta ve spolupráci s digitální agenturou PPC Profits, která realizuje SEOPPC reklamue-mailingsprávu sociálních sítísprávu zbožových vyhledávačů a obsahový marketing.

Byl článek užitečný?

Ohodnoťte článek

Průměrné hodnocení 4.3 / 5. Vote count: 10

Článek ještě nebyl hodnocen. Buďte první!

Sledujte nás: